Zorg en Zekerheid Leiden wilde het net even anders doen. Natuurlijk kun je een open dag organiseren en daar de spelers voorstellen. Maar dan komen er alleen basketballliefhebbers op af. ZZ Leiden wilde meer mensen kennis laten maken met een (ver)nieuw(d) fenomeen en koos daarom het Leidse winkelhart voor de presentatie van de ploeg.

Op de kruising van Lange Mare/Stille Mare en Haarlemmerstraat werd in allerijl een podium geplaatst en geluid aangerukt, dat hoorbaar werd dank zij een stroomdraadje naar de winkel van de firma Mol en de Groot, waarvoor uiteraard dank. Om duidelijk te maken waar het om ging werd er ook een heuse baskettoren neergezet voor de Hartebrugkerk.

Het gewenste effect bleef niet uit. Het winkelende publiek hield even de pas in, want dit was toch wel iets aparts, zelfs zo vlak voor 3 Oktober. Manager Tjeerd Scheffer stelde vervolgens de complete ploeg voor aan de 'Leienaar'. Intussen werd de speciale bijlage van het Leidsch Dagblad uitgedeeld en ook handige kaartjes met het competitieprogramma, klein genoeg om permanent op zak te hebben.

Er werden door het publiek allerlei dingen gevraagd aan de lange mannen, er werden foto's gemaakt, handtekeningen uitgedeeld en er werd een balletje gegooid. Voor Shelton, Nick en JS, onze drie Amerikanen, eindigde de presentatie met het nuttigen van... een stroopwafel. En dat was weer eens een heel nieuwe ervaring voor de mannen.

Onder Foto's > Presentatie meer beelden van de presentatie in de binnenstad


Meer nieuwsberichten