In de aangename sfeer van restaurant Kitch& aan de Leidse Rembrandstraat wisselden leden van de businessclub talloze visitekaartjes uit, schudden handen en leerden en presenteerden zich aan elkaar: speeddaten, de eerste en vaste activiteit van de businessclub van ZZ Leiden in de vroege herfst. 

Speeddaten is het begrip dat inmiddels een niet meer weg te denken onderdeel is op de evenementenkalender van de 140 leden tellende businessclub van Zorg en Zekerheid Leiden. Jobs Brussee van Bang & Olufsen was om half acht de eerste die zich meldde voor het speeddaten. De zaken gaan goed in de nieuwe vestiging in Katwijk, zo goed dat Jobs spijtig genoeg de businessclubreizen naar Porto en Slovenië aan zich voorbij moet laten gaan.

Twee uurtjes verrassende ontmoetingen

Speeddaten is twee uurtjes verrassende ontmoetingen voordat je weer gewoon aan het werk gaat. In vijf rondjes heb je elk rondje een gesprek met een ander lid van de businessclub. Zo zijn er deze ochtend twintig tafeltjes bezet en wordt Kitch& gevuld met aangenaam geroezemoes. De graficus maakt kennis met een communicatiespecialist. Een drukker leert een advocaat kennen die net nieuw is bij De Clerq, advocaten en notarissen. Beiden hebben elkaar nog niet op de tribune in de Vijf Meihal noch in de businesslounge gesproken, maar hier gaat het niet alleen over de eigen werkzaamheden maar wordt er ook reclame gemaakt voor het prachtige avondje-Uit bij ZZ Leiden. "Je moet echt een keertje gaan kijken", zegt George van der Heijden van De Bink met een stralende glimlach.

Een grotere wereld in vijf minuten

Speeddaten is ook een mooie gelegenheid om in vijf minuten meer te weten te komen van een bedrijf dat lid is van de businessclub dan je tot nog toe wist. Wie Hart voor de Zaak kent als de inspirerende vormgever van het magazine van ZZ Leiden heeft dan even niet in de gaten dat Hart voor de Zaak voor veel meer staat. Hart voor de Zaak is een creatief reclamebureau dat marketing communicatie biedt in alle facetten die je maar kunt bedenken en een speler die de grootste bedrijven in het land bedient. Voor Hart voor de Zaak staan er tussen online en offline geen muren. Cross-channeling en integratie zijn sleutelbegrippen en Hart voor de Zaak bedient de klanten in alle facetten van de marketing, zo vertelt Jeroen Monkhorst.

Een ander ontbijt

Speeddaten is ook verrassend omdat een ontbijt nooit hetzelfde is. Dit keer is Kitch& de prettige gastheer en voor wie gewend is om thee te drinken bij zijn broodje wordt hier verrast met een bijzonder kopje dat van de ene naar de andere kant kantelt, terwijl de losse thee zijn werk doet.

Speeddaten tenslotte is ook en vooral visitekaartjes uitwisselen, afspraken maken voor nieuwe zakelijke relaties, namen bij gezichten leren kennen en dit keer ook vooruitblikken naar de businessclubreizen naar de Europese duels van ZZ Leiden in Porto en Slovenië. “Tot ziens in Portugal”, klinkt het dan ook vrolijk bij het verlaten van de Leidse Rembrandtstraat.


Meer nieuwsberichten